Mimo wielu atutów praktyczne i przestronne Yeti nie odniosło tak spektakularnych sukcesów, jak inne modele Skody.
Skoda Yeti nie wygląda na duży samochód, ale jest bardzo funkcjonalna. Z tyłu znalazły się 3 oddzielne fotele, co stanowi rzadkość w tym segmencie. Każdy z nich można osobno przesuwać lub wymontować. Tańsze odmiany mają napęd na przód, droższe (w ogłoszeniach mają 30-procentowy udział) na wszystkie cztery koła. Yeti korzysta ze sprzęgła Haldex.
Wszystkie jednostki benzynowe mają turbodoładowanie i wtrysk bezpośredni. Wersję 1.8 TSI zdecydowanie odradzamy. Warunkowo można się zainteresować bazową odmianą 1.2 TSI (jak najmłodszą), ewentualnie 1.4 TSI z lat 2015-17, w której awaryjny łańcuch rozrządu zastąpiono paskiem. Polecamy natomiast diesle (wszystkie mają zasilanie common rail). Bazowy 1.6 TDI jest trochę za słaby – ma tylko 105 KM i 250 Nm, ale wersjom dwulitrowym (110-170 KM) niczego nie można zarzucić.
Benzynowe silniki 1.8 TSI zużywają nadmierne ilości oleju. W 1.2 TSI i 1.4 TSI przedwcześnie rozciąga się łańcuchowy rozrząd.
Yeti jest drogie w zakupie. Części zamienne są łatwo dostępne i relatywnie tanie.
Duża podaż zadbanych aut. Nie brakuje Yeti z polskich salonów. Łatwiej o auta dobrze wyposażone niż o ubogie.
20 000 zł – Najtańsze egzemplarze z przebiegiem ok. 300 tys. km. Zazwyczaj wymagają małego remontu.
30 000 zł – Mniej więcej tyle trzeba zapłacić za używaną Skodę Yeti w idealnym stanie technicznym.
70 000 zł – Zadbane auta z końcówki produkcji z przebiegiem niższym niż 100 tys. km.
SILNIK | 1.2 TSI | 1.4 TSI | 1.8 TSI | 1.6 TDI | 2.0 TDI | 2.0 TDI | 2.0 TDI |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Pojemność skokowa | 1197 cm³ | 1390 cm³ | 1798 cm³ | 1598 cm³ | 1968 cm³ | 1968 cm³ | 1968 cm³ |
Zasilanie | benz. turbo | benz. turbo | benz. turbo | turbodiesel | turbodiesel | turbodiesel | turbodiesel |
Moc maks. | 105 KM | 122 KM | 160 KM | 105 KM | 110 KM | 140 KM | 170 KM |
Maks. moment obr. | 175 Nm | 200 Nm | 250 Nm | 250 Nm | 250 Nm | 320 Nm | 350 Nm |
Przysp. 0-100 km/h | 11‚8 s | 10‚5 s | 8‚4 s | 12‚1 s | 11‚6 s | 9‚9 s | 8‚4 s |
Prędkość maks. | 175 km/h | 185 km/h | 200 km/h | 176 km/h | 177 km/h | 190 km/h | 201 km/h |
Średnie zuż. paliwa | 6‚4 l/100 km | 6‚8 l/100 km | 8‚0 l/100 km | 4‚6 l/100 km | 5‚4 l/100 km | 6‚0 l/100 km | 5‚9 l/100 km |
2009 - premiera Skody Yeti
2010 - debiutuje silnik 1.6 TDI w konfiguracji z napędem na przednią oś
2013 - modernizacja, nowy pas przedni (fot.)
2015 - odświeżenie palety silników
2017 - zakończenie produkcji, miejsce Yeti zajęła Skoda Karoq
+ Zaskakująco dobre właściwości jezdne, skuteczny i niezawodny 4x4
+ Przestronne i praktyczne wnętrze.
+ Praktycznie bezawaryjne diesle 2.0 TDI CR.
- Kapryśne silniki benzynowe TSI.
- Nietypowa stylizacja.
- Stare skrzynie DSG generują koszty serwisowe.
Diesla 2.0 TDI o dowolnej mocy. Najlepiej z ręczną skrzynią i trwałym, a do tego skutecznym napędem na obie osie.
Benzynowy silnik 1.8 TSI. Dużo pali – i to nie tylko paliwa, ale również oleju. Jednostki 1.2/1.4 TSI przed 2015 r.
Funkcjonalność: 6/6
Gama silników: 5/6
Niezawodność: 5/6
Koszty: 4/6
SUMA: 20/24 pkt