Używane Audi 80 2.0 B4 (1994 r.)

Poniedziałek, 11 czerwca 2012 (13:30)

Audi 80 ma prawie 20 lat, ale wciąż trzyma ceny i znajduje nabywców. Dlaczego?

Zdjęcie

Audi 80 B4 powstało na zmodernizowanej platformie modelu 80 B3. Samochód zaprezenowano w sierpniu 1991 r. /Motor
Audi 80 B4 powstało na zmodernizowanej platformie modelu 80 B3. Samochód zaprezenowano w sierpniu 1991 r.
/Motor
Mieszkańcy dużych miast rzadko widują już model 80 serii B4. Jest on jednak wciąż niezwykle popularny w mniejszych miasteczkach i na wsiach. Jego zalety są ponadczasowe: znakomicie zabezpieczone przed korozją nadwozie, trwałe i proste silniki, wciąż niezłe zaplecze części oraz... prestiż, jaki wiąże się z marką Audi. Wszystko to wpływa na wysokie ceny - nawet trochę absurdalne jak na samochód z pierwszej połowy lat 90.

Reklama

Większość egzemplarzy jest wyeksploatowanych ponad miarę, a wciąż trzyma wysokie ceny. W większości przypadków nie da się również ustalić przebiegu (liczniki bywają cofane po kilka razy), należy więc przyjąć 300 tys. km jako "wartość wyjściową". Audi 80 w czasach swojej świetności było znakomitym pojazdem, a silniki 2.0 słyną z odporności na zasilanie LPG. Ale to za mało, żeby płacić tak drogo za tak stare auto... chyba że za youngtimera!

Zdjęcie

Prosta deska rozdzielcza potrafi skutecznie ukryć prawdziwy przebieg auta. /Motor
Prosta deska rozdzielcza potrafi skutecznie ukryć prawdziwy przebieg auta.
/Motor

Dane techniczne
2.0 E: poj.: 1984 cm3, moc: 115 KM, moment obr.: 166 Nm, prędkość maks.: 190 km/h, przysp. 0-100 km/h: 11,8 s, średnie zużycie paliwa: 9,3 l/100 km

Typowe usterki

  • Zużyte poduszki pod silnikiem - mają specjalną konstrukcję olejową
  • Usterki układu chłodzenia - wentylator nie włącza się
  • Szwankujące wskaźniki - nagle gasną bez przyczyny
  • Wady czujnika Halla

Artykuł pochodzi z kategorii: Opinie o samochodach używanych

Zobacz również