Remont głowicy silnika

Czwartek, 25 kwietnia 2013 (09:30)

Na czym polega remont głowicy w samochodzie zasilanym LPG?

Zdjęcie

Głowica silnika /Motor
Głowica silnika
/Motor

W zasadzie polega na tym samym, co w samochodach napędzanych tylko benzyną, jednak w przypadku LPG konieczność takiej naprawy może zajść znacznie wcześniej. W wyniku niszczącego działania gazów spalinowych oraz podwyższonych temperatur dochodzi tu do przyspieszonej erozji gniazd zaworowych oraz przylgni zaworów. Elementy te po pewnym czasie tracą szczelność i w efekcie pogarsza się tzw. kompresja silnika. Efektem jest spadek mocy, znaczne pogorszenie własności rozruchowych oraz zwiększenie zużycia paliwa. Podstawowa regeneracja głowicy polega na przefrezowaniu gniazd zaworowych oraz szlifowaniu przylgni zaworów, aby przywrócić im pierwotna szczelność. Czasami, gdy zawory są silnie zużyte, wymienia się je na nowe. W starszych silnikach mogą też pojawić się luzy na prowadnicach zaworowych i wtedy konieczna jest wymiana prowadnic. Pozwoli to zlikwidować problem "brania" oleju. Koszt regeneracji głowicy to od ok. 300 zł w silnikach 8-zaworowych do 800 zł w 16-zaworowych przy jednoczesnej wymianie prowadnic.

Rozruch na gazie szkodzi? - LPG

Reklama

LPG tak, ale nie w tych silnikach - PORADY

Artykuł pochodzi z kategorii: LPG

Zobacz również

  • Piraci z niebieskimi tablicami

    Nie każdy kierowca boi się fotoradaru. Zagraniczni dyplomaci są bezkarni, a więc łamią przepisy drogowe. Najgorsi są pracownicy ambasady Ekwadoru. więcej